Cassano Tuduh Ronaldo Tak Peduli Gol Rakannya, Namun Video Ini Sebaliknya

Share on facebook
Share on twitter

Bekas penyerang Real Madrid dan AS Roma, Antonio Cassano sekali lagi bikin panas. Kali ini beliau mengecam Cristiano Ronaldo sebagai mementingkan diri sendiri dan tak peduli tentang gol daripada rakan sepasukannya.

Ronaldo dan Juventus kecewa pada malam UCL menentang Porto, di mana mereka tewas 2-1 dalam aksi di Portugal.

Porto menjaringkan gol awal menerusi Mehdi Tahremi pada minit kedua perlawanan. Dan gol kedua mereka adalah pada minit ke-46 menerusi Marega.

Juventus  mendapat satu away goal menerusi Federico Chiesea.

Ronaldo juga mengamuk pada minit minit akhir perlawanan kerana pengadil tidak memberikan penalti kepadanya.

Lantas Cassano menyatakan bahawa, sikap mementingkan diri sendiri Ronaldo akan menjadi masalah kepada Andrea Pirlo. Cassano menganggap Ronaldo cuma mementingkan namanya sebagai penjaring gol dan tidak pernah kisah tentang gol daripada rakanrakannya.

Cassano berkata: “Saya selalu katakan, dia menjaringkan berbillion gol, namun dengan falsafah Andrea Pirlo, ianya akan menjadi rumit.”

“Dia menjaringkan gol dalam setiap perlawanan namun masih bergelut dengan corak permainan dikehendaki Andrea Pirlo.”

“Dia sentiasa seorang yang agak mementingkan diri sendiri, dia tak peduli langsung dengan rakannya menjaringkan gol.”

“Dia bukan hidup untuk permainan bola sepak, dia hidup untuk gol sahaja, dan pada ketika ini, keadaan semakin buruk.”

“Jika kamu meletakkan Kroos atau Modric di belakang Ronaldo, maka dia akan menjaringkan  50 gol. Tetapi di Juve, idea permainan berubah dan mewakili projek baharu dalam permainan mereka.”

“Dan di sini, dia adalah masalahnya, dan jujur sahaja, beberapa tahun ini dia dan beberapa pemain lain, masa mereka sudah berlalu.”

Namun kenyataan Cassano itu dibidas oleh peminat Ronaldo dan Juventus. Kerana jelas sekali dalam satu paparan video Ronaldo meraikan gol rakannya, Federico Chiesa.

Di  mana Ronaldo kelihatan sangat girang meraikan gol daripada rakannya.

Dan ada juga yang mengingatkan Cassano bahawa sebelum ini beliau antara orang yang memuji pembelian Ronaldo sebagai sangat berbaloi dan murah.

Baca yang lain