Mentaliti Luar Biasa, Ronaldo Membalas Boo Penyokong Villarreal Dengan Gol Dan Kemenangan

Share on facebook
Share on twitter

Penyokong Villarreal nampaknya tidak belajar daripada beberapa penyokong sebelum ini yang mengejek Ronaldo dan akhirnya didiamkan oleh pemain tersebut.

Ronaldo dikenali dengan kekuatan mentalnya untuk berdepan dengan tekanan daripada penyokong. Di mana seringkali Ronaldo dicerca dan dihina di atas padang, maka semakin kuat mentalitinya berdepan dengan suasana seperti itu.

Dalam aksi di antara Manchester United berdepan dengan Villarreal, penyokong Villarreal menjadikan Ronaldo sebagai sasaran mereka.

Perlawanan tersebut kelihatan bakal berakhir dengan seri tanpa jaringan. Namun United tiba tiba mendapat peluang keemasan pada baki 12 minit lagi.

Kesilapan Etienne Capoue ketika menghantar bola kepada penjaga gol Geronimo Rulli telah diambil kesempatan oleh Fred.

Ronaldo yang melihat penjaga gol cuba mara ke hadapan, telah membuat satu lob yang sangat tenang. Ini bukanlah kali pertama Ronaldo menjadi pemain yang mengubah nasib pasukannya di dalam kempen Eropah termasuk beberapa kali musim ini bersama Manchester United.

Sebelum ini beliau menjaringkan gol kemenangan lewat di Old Trafford ketika menentang Villarrea dan Atalanta. Dan kemudian gol penyamaan masa kecederaan di Atalanta.

Ronaldo membuatkan stadium Villarreal tergamam. Mereka tahu bahawa Ronaldo kini dalam landasan terbaik untuk membuatkan pasukan mereka hampa.

Kemudian Jadon Sancho menambah gol untuk United, menamatkan penantian gol beliau sejak menyertai United. Untuk memberikan kemenangan pertama buat Michael Carrick selaku pengurus sementara.

Kemenangan yang membolehkan Man United mara ke pusingan kalah mati UCL dengan baki perlawanan masih tinggal 1 lagi berdepan dengan Young Boys di Old Trafford.

Peminat Man United tersenyum puas melihat Ronaldo mendiamkan penyokong Villarreal.

Ramai yang mengingatkan penyokong Villarreal agar tidak sesekali mengeboo Ronaldo di atas padang jika mereka mahu semata mata mengganggu mental pemain itu, kerana ianya perbuatan sia sia.

Para peminat Villarreal hanya mampu meneruskan boo ke atas Ronaldo ketika pemain itu meraikan gol di hadapan mereka.

Sudah beberapa kali Ronaldo melakukannya di dalam kariernya. Ini termasuk boo daripada penyokong sendiri yang beliau terima ketika di Real Madrid sebelum ini.

Ronaldo sentiasa akan mencari cara untuk memastikan dia akan memenangi ‘pertarungan’ tersebut. Ini kerana Ronaldo seorang pemain yang bermentaliti mahu menang yang sangat tinggi.

Dengan gol tersebut Ronaldo kini sudah menjaringkan 799 gol dalam kariernya untuk kelab dan negara. Rekod yang sangat luar biasa.

Artikel seterusnya berkaitan: [VIDEO] Detik Ronaldo Diejek Fans Atletico Dan Bangkit Membalas Dendam, Kuat Betul Mentaliti Beliau

Cristiano Ronaldo dikenali dengan sikapnya yang tak nak mengalah dan seringkali membalas kritikan dengan aksi di atas padang.

Ada satu peristiwa menarik berlaku pada 2019. Di mana Ronaldo membalas kutukan dan troll daripada peminat Atletico Madrid dalam saingan UCL.

Cristiano secara rasminya meninggalkan pasukan Italy tersebut. Namun begitu siapa akan lupa 1 episod luar biasa yang dilakukan oleh beliau daripada beberapa lagi aksi heroic.

Pada 20 Februari 2019, Atletico menang 2-0 dalam aksi pertama peringkat 16 akhir di Wanda Metropolitano Stadium.

Dua jaringan lewat oleh Jose Gimenez dan Diogo Godin memberikan kemenangan bersejarah buat Atleti. Dan peminat Atletico terlalu awal terbuai buai dengan kejayaan itu.

Ronaldo kecewa sepanjang malam selepas dilayan dengan kasar sekali oleh pertahanan Atletico. Membuatkan Max Allegri kecewa dengan cara permainan Atletico ke atas Ronaldo.

Peminat peminat Atletico bersorak gembira melihat kekalahan Ronaldo. Sejak dari Ronaldo beraksi di Sepanyol lagi, peminat Atletico memang menyampah dengan Ronaldo. Mereka malah selalu mengejek Ronaldo dengan sorakan meminta dia membayar cukai.

Seorang peminat Atletico di luar stadium berkata kepada Ronaldo: “Cry, cry, go to Turin and cry!”

Seorang lagi berkata: “Pergi balik Itali dan jangan kembali.”

Ronaldo kemudian mengangkat tangannya dengan simbol 5 jari, merujuk kepada jumlah kejuaraan UCL dia menangi berbanding dengan 0 dimiliki Atletico.

Di media sosial, para peminat Atletico berterusan memperlekehkan Ronaldo dan menyatakan bahawa pemain itu tidak akan mampu berbuat apa apa dalam perlawanan seterusnya. Mereka menyatakan sudah tak sabar melihat Ronaldo menangis lagi.

3 minggu kemudian, Ronaldo menunjukkan salah satu aksi terbaik secara individu dalam aksi UCL. Di mana beliau membuatkan peminat Atletico pula menangis dengan menjaringkan hatrik untuk membantu Juve menang 3-0 dan mara ke suku akhir dengan agregat 3-2.

Ronaldo telah menjadikan malam yang dianggap mustahil menjadi tidak mustahil:

Ronaldo kemudian memberitahu wartawan bahawa itu adalah malam ajaib untuk dirinya dan Juventus.

Ronaldo berkata: “Ianya malam yang istimewa – bukan sahaja sebab gol yang telah saya jaringkan, tetapi untuk kejayaan pasukan.”

“Ini adalah mentaliti juara, kami menikmati malam ajaib ini.”

Klik yang ini untuk versi lebih best:

 

KISAH RONALDO SKOR 4 GOL SELEPAS DIBOO PENYOKONG SENDIRI

Cristiano Ronaldo pernah pengkritiknya dengan empat gol dalam perlawanan di mana Real Madrid menang 7-1 ke atas Celta Vigo.

Namun pada awal perlawanan Ronaldo dicemuh dan diboo oleh peminatnya sendiri di Santiago Bernabeu.

Real Madrid mendahului menerusi Pepe pada separuh masa pertama. Namun para peminat Real Madrid melakukan perkara yang sangat mengejutk

Ronaldo agak tergamam ketika dia mendengar bunyi boo daripada peminat sendiri, setelah dia menghantar bola ke kawasan yang tiada orang.

Ronaldo sebenarnya menjangkakan ada rakannya berlari ke zon tersebut. Namun di mata peminat Ronaldo hanyalah superstar yang kehilangan bola dengan mudah.

Tidak lama selepas itu, Ronaldo membalas sorakan boo itu dengan rembatan cantik dari jarak 23 meter, dari luar kotak penalti. Saksikanlah teknik beliau yang sangat sempurna.

Ronaldo segera berlari menuju ke arah belakang gawang dengan tangan diletakkan di atas telinga sebagai tanda amaran kepada pengkritiknya.

Dia mahu mendengar, di mana bunyi boo itu tadi.

Tidak lama selepas itu Ronaldo menambah satu lagi gol yang lebih cantik dan moleh — menerusi sepakan percuma – untuk gol ke-250 beliau dalam La Liga, daripada hanya 228 penampilan.

Zinedine Zidane juga pakar sepakan percuma ketika bermain dulu. Namun Zidane mengaku kalah dengan kualiti Ronaldo ketika itu.

“Kamu kata saya pun sepak free kick cantik, mungkin untuk jarak lebih dekat kot,” tegas Zidane sambil ketawa.

Selepas mendiamkan kaki boo dengan 2 gol pertama, Ronaldo melengkapkan hatrik kali ini dengan sangat mudah iaitu dengan tap in.

Gol keempat peribadinya hari itu yang juga gol kelima pasukan adalah menerusi satu tandukan yang kemas,

Dua lagi gol Real Madrid adalah menerusi Jesse dan juga Gareth Bale. Manakala gol saguhati Celta Vigo adalah menerusi Iago Aspas. Perlawanan berakhir dengan keputusan 7-1.

Namun sebenarnya, peristiwa itu tidak membuatkan seksyen boo boys di Bernebeu itu serik. Pada 2017, mereka membuat benda tu lagi kepada Ronaldo.

Sebenarnya, bukan Ronaldo saja jadi mangsa boo penyokong sendiri. Ronaldo ketika itu merayu agar penyokong tidak menge-boo dia lagi, kerana dia sentiasa buat yang terbaik walaupun tak skor.

Legasi dan kelegendaan

Cristiano Ronaldo memiliki karier yang cemerlang di Real Madrid dan meninggalkan pasukan tersebut dengan status penjaring terbanyak sepanjang zaman.

Cristiano Ronaldo selamanya akan dianggap sebagai salah seorang pemain terbaik dalam sejarah La Liga. Beliau menikmati kerjaya sembilan tahun yang cemerlang di Sepanyol.

Legenda Real Madrid terkenal sebagai pemain yang sangat produktif. Ronaldo berjaya menjaringkan 450 gol dan 131 assist dalam 438 perlawanan.

CR7 memainkan peranan penting dalam membantu Los Blancos mengakhiri penguasaan Barcelona di La Liga yang dipimpin oleh Lionel Messi. Ronaldo memenangi La Liga dua kali.

Ronaldo menjadi penjaring terbanyak La Liga tiga kali pada musim 2010-11, 2013-14 dan 2014-15. Bekas pemain Manchester United itu juga dinobatkan sebagai pemain terbaik di La Liga untuk musim 2013/2014.

Superstar Portugal itu mengakhiri kariernya di Madrid pada 2018 untuk mencari cabaran baru di Juventus. Walaupun meninggalkan Sepanyol selama dua tahun, namun legasinya di La Liga masih kekal.

Berikut adalah 4 rekod La Liga yang dipegang oleh Cristiano Ronaldo di La Liga sehingga ke hari ini.

1 . Pemain Terpantas Menjaringkan 150, 200 dan 300 Gol di La Liga

Setelah melengkapkan perpindahannya pada tahun 2009, Cristiano Ronaldo segera mendapat kejayaan di Real Madrid dan berjaya menjadi penjaring terbanyak La Liga pada musim keduanya. Dia mengalahkan Lionel Messi dengan perbezaan sembilan gol.

Ronaldo terus mencipta rekod setelah menjaringkan 150 gol di La Liga menentang Getafe pada perlawanan ke-140 pada tahun 2013.

Dia meneruskan dengan menjaringkan gol ke-200 pada permainan ke-178 dan gol ke-300 dalam permainan ke-286.

2. Gol penalti paling banyak di La Liga – 61 gol

Cristiano Ronaldo adalah pemegang rekod sebagai penjaring terbanyak dari tempat penalti. Itulah sebabnya peminat bola sepak di La Liga memanggilnya ‘Penaldo’. Tak kisahlah, kerana tugasan penalti itu tak semua boleh ambil dengan baik bukan?

Bintang Portugal itu adalah pelaksana penalti Real Madrid yang utama. Ronaldo mampu menangani tekanan dengan baik.

3, Pemain Pertama yang Menjaringkan gol dalam 6 Permainan El Clasico berturut-turut

El Clasico adalah perlawanan antara dua pasukan terbaik Sepanyol, Real Madrid dan Barcelona. Pertarungan ini boleh dikatakan penuh prestij mengingat persaingan lama kedua pasukan.

Ronaldo mampu bersinar dalam perlawanan kelas El Clasico dengan Real Madrid. Dia berjaya menjaringkan 18 gol dalam 31 perlawanan.

CR7 memecahkan rekod dengan menjaringkan gol dalam enam El Clasico berturut-turut pada tahun 2012. Bintang Juventus mengatasi rekod Ivan Zamorano.

4. Terpantas menjaringkan 20 Gol Liga Tercepat dalam Satu Musim – 12 perlawanan

Musim 2014/15 adalah antara musim terbaik Cristiano Ronaldo di Real Madrid.

Di bawah Carlo Ancelotti, Real Madrid bertarung sengit untuk merebut gelaran La Liga dengan saingan utama Barcelona. Tetapi pada akhirnya, Blaugrana yang memenangi La Liga dengan dua mata.

Walaupun Los Blancos kehilangan mahkota liga mereka, Ronaldo memenangi banyak pujian dan rekod untuk persembahannya yang hebat.

Artikel seterusnya yang berkaitan: VIDEO: Kerana 1 Pass Teruk. Ronaldo Di-Boo Di Bernabeu, Dia Membalasnya Dengan 4 Gol

Cristiano Ronaldo pernah pengkritiknya dengan empat gol dalam perlawanan di mana Real Madrid menag 7-1 ke atas Celta Vigo.

Namun pada awal perlawanan Ronaldo dicemuh dan diboo oleh peminatnya sendiri di Santiago Bernabeu.

Real Madrid mendahului menerusi Pepe pada separuh masa pertama. Namun para peminat Real Madrid melakukan perkara yang sangat mengejutk

Ronaldo agak tergamam ketika dia mendengar bunyi boo daripada peminat sendiri, setelah dia menghantar bola ke kawasan yang tiada orang.

Ronaldo sebenarnya menjangkakan ada rakannya berlari ke zon tersebut. Namun di mata peminat Ronaldo hanyalah superstar yang kehilangan bola dengan mudah.

Tidak lama selepas itu, Ronaldo membalas sorakan boo itu dengan rembatan cantik dari jarak 23 meter, dari luar kotak penalti. Saksikanlah teknik beliau yang sangat sempurna.

Ronaldo segera berlari menuju ke arah belakang gawang dengan tangan diletakkan di atas telinga sebagai tanda amaran kepada pengkritiknya.

Dia mahu mendengar, di mana bunyi boo itu tadi.

Tidak lama selepas itu Ronaldo menambah satu lagi gol yang lebih cantik dan moleh — menerusi sepakan percuma – untuk gol ke-250 beliau dalam La Liga, daripada hanya 228 penampilan.

Zinedine Zidane juga pakar sepakan percuma ketika bermain dulu. Namun Zidane mengaku kalah dengan kualiti Ronaldo ketika itu.

“Kamu kata saya pun sepak free kick cantik, mungkin untuk jarak lebih dekat kot,” tegas Zidane sambil ketawa.

Selepas mendiamkan kaki boo dengan 2 gol pertama, Ronaldo melengkapkan hatrik kali ini dengan sangat mudah iaitu dengan tap in.

Gol keempat peribadinya hari itu yang juga gol kelima pasukan adalah menerusi satu tandukan yang kemas,

Dua lagi gol Real Madrid adalah menerusi Jesse dan juga Gareth Bale. Manakala gol saguhati Celta Vigo adalah menerusi Iago Aspas. Perlawanan berakhir dengan keputusan 7-1.

Namun sebenarnya, peristiwa itu tidak membuatkan seksyen boo boys di Bernebeu itu serik. Pada 2017, mereka membuat benda tu lagi kepada Ronaldo.

Sebenarnya, bukan Ronaldo saja jadi mangsa boo penyokong sendiri. Ronaldo ketika itu merayu agar penyokong tidak menge-boo dia lagi, kerana dia sentiasa buat yang terbaik walaupun tak skor.

 

Baca yang lain