Neymar Terkejut Dengan Kualiti Padang: “Tak Mungkin Ni”

Neymar seolah olah tidak percaya selepas melihat keadaan padang tempat Al Hilal akan berdepan dengan kelab Iran, Nassaji Mazandaran.

Telah tular satu video menunjukkan padang yang rumputnya rosak, telah dibaiki dengan kerja tangan menjelang pertembungan Liga Juara-Juara Asia Al-Hilal di Iran pada hari Selasa.

Pemain Brazil itu ialah taruhan utama pendahulu Liga Pro Saudi selepas melengkapkan perpindahan £78 juta ke Timur Tengah dari kelab Perancis PSG pada musim panas.

Masanya di Arab Saudi setakat ini terganggu akibat kecederaan, tetapi dia telah membuat permulaan dalam 3 perlawanan liga berturut-turut bersama pasukan Al-Hilal yang didominasi oleh nama-nama besar dengan Kalidou Koulibaly, Ruben Neves dan Aleksandar Mitrovic.

Al-Hilal bertandang ke markas pasukan Iran, Nassaji Mazandaran untuk perlawanan kedua peringkat kumpulan Liga Juara-Juara Asia pada Selasa, tetapi pemain Brazil itu tidak gembira dengan padang sebelum perlawanan.

Rakaman di media sosial menunjukkan pekerja di dalam Stadium Azadi membuat kerja kerja kerja baik pulih pada saat akhir ketika mereka cuba mengisi tompokan kosong di padang.

Neymar yang melihat gelagat petugas padang itu terus memberikan komen: “Ini tak mungkin” – ditambah dengan emoji facepalm dan gelak ketawa.

Rumput yang diletakkan kelihatan sangat nipis duduk di atas konkrit manakala seorang lelaki berdiri berhampiran mula mencuba dan meratakan tanah di bawah untuk lebih banyak tompok diletakkan.

Video itu beredar di sekeliling stadium untuk menunjukkan padang yang tidak kelihatan pada tempatnya dalam liga Ahad kerana persiapan tergesa-gesa dibuat untuk memastikan permainan dapat diteruskan seperti yang dirancang.

Ada juga yang melakukan kerja itu dengan memakai kemeja.

Al-Hilal adalah pasukan yang berjaya menjulang ACL sebanyak empat kali untuk menjadi pasukan paling berjaya dalam sejarah pertandingan Liga Juara-Juara AFC.

Trofi terakhir mereka dalam pertandingan itu datang dua tahun lalu dan Neymar berharap dapat membantu kelab itu ke kejuaraan musim ini. Ini juga peluang untuk Neymar meningkatkan lagi prestasinya bersama Al Hilal.

Adakah Neymar akan berjaya membantu Al Hilal bergelar juara musim ini?

Baca yang lain

Everton Dikembalikan Semula 4 Mata

EFL atau Liga Bola Sepak Inggeris telah memutuskan untuk meringankan hukuman pemotongan mata ke atas Everton. Ini selepas kelab Merseyside itu membuat

Pochettino Mahu Chelsea Tiru Liverpool

Mauricio Pochettino menyatakan bahawa Chelsea harus mengambil pengajaran daripada projek Liverpool di bawah Klopp. Kerana menurutnya, Liverpool dulu pun selalu kalah dalam