[VIDEO] Messi Skor Gol Cantik Guna Kaki Kanan Dari Luar Kotak, Turut Buat Killer Pass Sesedap Rasa

Share on facebook
Share on twitter

Lionel Messi menjaringkan gol pertamanya dalam aksi pramusim Barcelona yang kini dikendalikan oleh jurulatih Ronald Koeman.

Koeman tidak menyertakan Luis Suárez dan Arturo Vidal dalam pasukannya untuk perlawanan persahabatan kedua pada hari Rabu.

Messi menjaringkan dua gol untuk membantu Barca mencatatkan satu lagi kemenangan 3-1 ke atas Girona.

Dua gol itu juga merupakan dua gol pertama Messi – walaupun bukan gol kompetitif – sejak percubaannya untuk meninggalkan Barca gagal.

Messi sebelum ini kecewa setelah musim tanpa trofi dan kekalahan 8-2 yang memalukan kepada Bayern Munich di suku akhir Liga Juara-Juara.

Messi kemudiannya memberitahu kelab bahawa dia mahu pergi, namun Barcelona menolak untuk mengizinkannya pergi.

Messi juga menegaskan faktor isteri dan anaknya adalah perkara yang paling kuat menghalangnya untuk meninggalkan kelab.

Dalam aksi persahabatan tersebut Girona memberikan sedikit kesulitan kepada serangan Barcelona, ​​yang menggandingkan Francisco Trincão, Philippe Coutinho, Antoine Griezmann dan Messi.

Messi menjadi punca kepada gol pertama dengan killer pass yang sangat memukau kepada Trincão yang dengan mudah untuk penyerang Portugal itu melorongkan bola kepada Coutinho, yang hanya perlu tap in sahaja bola itu.

Memang cantik binaan gol itu, sesuai dengan nama Barcelona yang kita kenali.

Messi melipatgandakan kedudukan di tangga ke-45 dengan rembatan dari luar kotak. Di mana beliau dengan hebatnya menggunakan kaki kanannya untuk menewaskan penjaga gol.

Messi yang sebelum ini seringkali dikatakan hanya hidup kaki kiri sahaja membuktikan bahawa kaki kanannya mampu menjadi pemusnah dengan kekuatan yang ada.

Samuel Saiz merapatkan jurang untuk Girona. Namun Messi memastikan Barca kembali dengan kelebihan dua gol.

Messi memperdaya penjaga gol lawan dengan gol yang licik sekali.

Barcelona juga menyiarkan gambar di Twitter, di mana Messi dan Koeman berjabat tangan ketika bintang penyerang itu digantikan.

Jelas sekali ini bertujuan untuk menyampaikan mesej bahawa kedua dua pihak tiada masalah. Ini selepas Messi dan Koeman dikatakan tidak sehaluan sebelum ini.

Messi dilaporkan sangat kecewa dengan cara Koeman melayan rakan baiknya Luis Suarez ketika pengurus itu hanya menggunakan panggilan telefon meminta Suarez mencari kelab baharu.

Koeman dari awal lagi enggan melihat Messi pergi. Beliau mahukan kapten Barca itu menjadi tunjang kepada projek masa depannya di Nou camp.

Media Sepanyol melaporkan bahawa Vidal hampir berpindah ke Inter Milan. Minat Juventus terhadap Suárez nampaknya semakin berkurangan dalam beberapa hari terakhir.

Beberapa hari lalu Suarez sudah menyatakan beliau akan terus kekal di Barcelona.

Namun Koeman masih membiarkan pintu terbuka untuk Suárez terus kekal ketika jurulatih itu bercakap kepada media selepas kemenangan pada hari Rabu.

“Sekiranya Suárez terus kekal, dia akan tetap dilayan seperti anggota pasukan lain,” kata Koeman.

“Saya bercakap dengannya pagi ini dan kami masih tidak tahu sama ada dia akan pergi atau kekal.”

Koeman mengatakan bahawa dia gembira dengan pemain mudanya, terutama dengan Konrad de la Fuente, 19 tahun, yang masuk sebagai pemain gantian empat hari selepas dia membuat debut dalam perlawanan persahabatan menentang Tarragona pada hujung minggu lalu.

Koeman akan mengadakan satu lagi perlawanan pemanas badan menentang Elche pada hari Sabtu sebelum Barcelona memulakan musim liga Sepanyol menentang Villarreal pada 27 September.

Baca yang lain