[VIDEO] Sehari Selepas Payslip Bocor Dan Gaji Tertunggak, Messi Tetap Lakukan Frekick Cantik

Share on facebook
Share on twitter

Lionel Messi melakukan sepakan percuma cantik dalam aksi berdepan Athletic Bilbao.

Sehari sebelumnya, El Mundo membocorkan kontrak luar biasa Messi yang membuatkan Barcelona mengancam untuk mengambil tindakan perundangan.

Laporan El Mundo menyatakan bahawa perjanjian empat tahun, yang ditandatangani oleh Argentina pada tahun 2017, merangkumi pendapatan tetap dan pembayaran bonus yang berjumlah € 138 juta (£ 112 juta / $ 167 juta) setahun.

Messi telah meraih € 510 juta. dengan € 45 juta lagi akan dibayar dalam tempoh enam bulan akan datang. El Mundo mendakwa bahawa pemain berusia 33 tahun itu adalah atlet bergaji tertinggi dalam sejarah sukan profesional.

Barcelona dalam kenyataan mereka berkata:

“Melihat maklumat yang disiarkan hari ini di surat khabar El Mundo, berkaitan dengan kontrak profesional yang ditandatangani antara FC Barcelona dan pemain Lionel Messi, kelab menyesali penerbitannya memandangkan ia adalah dokumen peribadi yang diatur oleh prinsip kerahsiaan antara pihak, ” tegas Barcelona menerusi pernyataan di laman web rasmi.

“FC Barcelona dengan tegas menolak tanggungjawab untuk penerbitan dokumen ini, dan akan mengambil tindakan perundangan yang sesuai terhadap surat kabar El Mundo, atas segala kerosakan yang mungkin disebabkan oleh penerbitan ini.

“FC Barcelona menyatakan sokongan mutlak ke atas Lionel Messi, terutama dalam menghadapi segala usaha untuk mencemarkan nama baiknya, dan merosakkan hubungannya dengan entiti di mana dia telah bekerja untuk menjadi pemain terbaik di dunia dan dalam sejarah bola sepak.”

Messi lakukan frekick padu

Namun situasi itu tidak mengganggu tumpuan Messi sama sekali. Walaupun pasylipnya dibocorkan dan juga masih belum dapat gaji pada Januari, Messi  tetap menjalankan tugasannyas seperti biasa. Dalam aksi berdepan Athletic Bilbao, Messi melakukan sepakan percuma tepat dan padu pada minit ke-20.

Gary Lineker mengusik Barcelona dengan menyatakan bahawa mungkin sudah masanya untuk Barca menaikkan gaji Messi.

Barca menang 2-1. Dengan satu lagi gol Barca adalahh menerusi Griezmann. Manakala Bilbao mendapat gol menerusi jaringan sendiri Jordi Alba.

Messi kini sudah menjaringkan 650 gol untuk Barcelona. 456 daripadanya adalah dalam aksi La Liga.

Baca yang lain