[VIDEO] Penyokong Indonesia Pelik Van Hau Pakuk Kaki Orang, Dia Berguling Dan Elak Kad Merah

Doan Van Hau terus menjadi public enemy di Indonesia. Beberapa tahun lalu dia telah mengasari Ivan Dimas sehingga berkerusi roda pemain itu dikerjakannya.

Dalam aksi Piala AFF 2022 kali ini, Van Hau menjadi nama yang paling mencuri tumpuan. Bukan kerana gol atau assistnya. Tetapi kerana permainannya yang kotor dan kasar kemudian berlagak menjadi mangsa / play victim.

Ketika menentang Malaysia, Van Hau tidak dihukum walaupun menyiku dada pemain Malaysia.

Dia kemudian berlakon kesakitan ketika pergelutan dengan Azam Azmi dan membuatkan pemain itu dibuang padang.

Dalam aksi antara Indonesia dan Vietnam, Van Hau terus menjadi buah hati pengadil. Kali ini dia terlepas kad merah walaupun ulang tayang dia jelas melakukan bentesan stamping challenge ke atas Dendy Sulistyawan.

Van Hau malah mengerang kesakitan lebih daripada Dendy. Dia berguling guling kononnya dia diterjah dengan bentesan kotor.

Sebaliknya pula yang berlaku ketika ulang tayang.

Ajaibnya dia sekali lagi terlepas sebarang kad amaran.

Jurulatih Vietnam sendiri, Park Hang Seo hanya tersenyum sinis. Dia seolah olah kenal benar dengan perangai Doan Van Hau itu.

Peminat Indonesia menganggap Van Hau sebagai kaki drama. Jika ada VAR sudah tentunya mudah sahaja Van Hau terkena kad, mungkin kad merah.

Kad kuning tu kira dalam tangan untuk bentesan seperti ini.

Satu lagi insiden, Van Hau sekali lagi melakukan kekasaran di dalam kotak penalti ke atas pemain Indonesia. Dan dia meminta foul daripada pengadil lalu mengelak penalti.

Pengulas sendiri kehairanan: “Van Hau sekali lagi terlepas.”

Baca yang lain