Sathianathan harap kerajaan benar Liga M 2021 Berlangsung

Share on facebook
Share on twitter

Berikut adalah 5 drama Korea yang

1. Penthouse (28.8%)
Drakor The Penthouse akhirnya menayangkan episod terakhir musim pertama mereka pada awal Januari 2021. Pada episod terakhir, Penthouse berjaya mendapat markah tinggi 28.8%. Peringkat tersebut juga merupakan penilaian tertinggi sepanjang drama ini disiarkan.

Sementara itu, musim kedua Penthouse dirancang untuk ditayangkan pada bulan Februari. Proses penggambaran telah dimulakan sejak Disember 2020.

Kisah Penthouse berpusat pada beberapa keluarga kaya yang tinggal di sebuah apartmen mewah bernama Istana Hera yang mempunyai 100 tingkat, serta kisah anak-anak mereka yang bersekolah di Sekolah Seni Cheong-ah.

Shim Su-ryeon (Lee Ji-ah) adalah wanita kaya dan anggun yang mempunyai masa lalu yang tragis. Suaminya adalah Joo Dan-tae (Uhm Ki-joon), seorang ahli perniagaan yang berjaya. Shim kemudian mengetahui bahawa Joo menyembunyikan sesuatu darinya.

Oh Yoon-hee (Eugene) berasal dari latar belakang keluarga yang miskin. Dia mempunyai hubungan buruk dengan Cheon Seo-jin (Kim So-yeon) sejak sekolah menengah. Mereka terlibat dalam hubungan cinta segitiga dengan Ha Yoon-cheol (Yoon Jong-hoon).

Kesemuanya mempunyai cita-cita dan hasrat besar untuk anak-anak mereka dan akan melakukan apa sahaja untuk mencapainya. Namun, kehidupan mereka mula berantakan apabila seorang wanita muda misteri bernama Min Seol-ah (Jo Soo-min) ditemui mati di pangsapuri mereka menyebabkan semua orang disyaki pembunuhan itu.

2. En. Ratu (12.4%)
Drakor genre komedi fantasi Mr. Queen juga mendapat satu lagi penilaian tinggi dalam siaran mereka pada awal Januari 2021. Drama yang menghimpunkan Shin Hye Sun dan Kim Jung Hyun mendapat penilaian 12.4%.

Encik. Ratu menceritakan kisah Jang Bong-Hwan yang bekerja sebagai tukang masak di Rumah Biru Presiden Korea Selatan. Dia mempunyai jiwa yang bebas. Tetapi suatu hari dia mendapati dirinya berada di badan Ratu Cheorin (Shin Hye-sun) pada zaman Joseon.

Raja Cheoljong (Kim Jung-hyun), raja yang memerintah, adalah seorang yang lemah lembut dan senang. Namun, dia hanyalah raja yang bernama. Ratu Sunwon (Bae Jong-ok), isteri mendiang Raja Sunjo, menggunakan kekuasaan sejati di negara ini dan telah menjadikan Raja Cheoljong menjadi boneka.

Adiknya yang bercita-cita tinggi, Kim Jwa-geun (Kim Tae-woo), juga mahukan kuasa. Ratu Cheorin segera mengetahui bahawa Raja Cheoljong bukanlah yang dia nampak, dan dia mempunyai sisi gelap dan curiga padanya.
Baca: Rumah mewah Jennie BLACKPINK membuat pemandangan, harganya adalah Rp 82 bilion

3. Kaunter Tidak Cantik (9.1%)
Drakor The Uncanny Counter juga mendapat satu lagi penilaian tinggi dalam episod terbarunya pada awal Januari 2021. Drama fantasi aksi ini diketahui telah mendapat penilaian 9.1%

The Uncanny Counter menceritakan kisah sekumpulan empat pemburu syaitan yang disebut Counters yang memikul tugas berat untuk mencari dan mengusir roh-roh jahat (akgwi) yang melarikan diri dari akhirat untuk memperoleh keabadian. Roh-roh jahat ini memiliki tuan rumah manusia tempatan yang telah melakukan pembunuhan atau mempunyai keinginan yang kuat untuk membunuh, mendorong keinginan tuan rumah untuk membunuh, dan memakan roh-roh korban.

Counter pernah berada dalam keadaan koma ketika semangat pasangan Yung, batas antara akhirat dan dunia hidup, memilikinya dan memberi mereka tubuh dan kesadaran yang sangat sihat bersama dengan kekuatan ghaib dan kemampuan ghaib.

Kumpulan ini terdiri daripada So Mun (Joe Byeong-Gyu), seorang pelajar sekolah menengah dan dia adalah anggota termuda di Kaunter; Ga Mo-Tak (Yu Jun-Sang), bekas pegawai polis; Adakah Ha-Na (Kim Se-Jeong) dapat merasakan roh jahat dari jarak ratusan kilometer; Chu Mae-Ok (Yum Hye-Ran) adalah tukang masak restoran mi; dan Choi Jang-Mool (Ahn Suk-Hwan) adalah Kaunter pertama di Korea.

Kaunter ini sengaja bekerja di Eonni’s Noodles, sebuah restoran mi yang juga merupakan tempat persembunyian mereka.

4. Ejen Diraja Rahsia (6.5%)
Drakor sageuk, Ejen Rahsia Diraja, terus mengalami peningkatan penarafan sejak disiarkan pada akhir Disember 2020. Seperti dalam episod terbaru mereka pada awal Januari 2021, drama ini yang dibintangi oleh Kim Myung Soo dan Kwon Na Ra mendapat penilaian 6.5%.

Ditetapkan di era Dinasti Joseon, siri Secret Royal Agen berkisar pada Sung Yi-gyum (Kim Myung-soo), penjaring peperiksaan tertinggi negara yang bekerja di jabatan pentadbiran dan penyelidikan pejabat kerajaan.

Dia ditangkap berjudi dan sebagai hukuman, dia ditugaskan kembali ke posisi baru sebagai pemeriksa rahsia kerajaan untuk menyiasat amalan rasuah pegawai awam. Yi-gyum menjalankan tugas barunya dengan bantuan Hong Da-in (Kwon Nara), seorang pemeriksa wanita, dan Park Chun-sam (Lee Yi-kyung), pelayannya yang banyak bercakap tetapi penuh kasih sayang.

5. Keadilan Tertunda (5.8%)
Setelah tidak menyiarkan episod ini selama beberapa minggu kerana perubahan pemain, drama Delayed Justice akhirnya ditayangkan lagi pada awal Januari 2021. Walaupun dengan pemain baru, Jung Woo Sung yang menggantikan peranan Bae Sung Woo, drama ini masih berjaya mendapat markah tinggi penarafan 5.8%.

Keterlambatan Keadilan menceritakan

Baca yang lain